ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Βιωματικές παρεμβάσεις Κέντρου Πρόληψης 

Βιωματικές ενημερωτικές δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση και κατ’ επέκταση την πρόληψη του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και της βίας ολοκληρώθηκαν σε τέσσερα τμήματα του σχολείου μας από ειδικούς του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου κατά τους προηγούμενους μήνες.

cloud

Κατόπιν αιτήματός μας, οι ειδικοί προσάρμοσαν και υλοποίησαν ένα από τα προγράμματά τους, που είναι βιωματικού χαρακτήρα και εφαρμόζονται βάσει της ομαδο-συνεργατικής μεθόδου και τα οποία ενθαρρύνουν ιδιαίτερα την ενεργό συμμετοχή των εφήβων.

Η θεματολογία της δράσης εστιαζόταν στους ρόλους που παίζουν συνειδητά ή ασυναίσθητα τα παιδιά και οι έφηβοι σε ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού, δηλαδή στο ρόλο του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών. Τα μέλη της ομάδας ασχολήθηκαν με τις σκέψεις, τα πιστεύω και τα θέλω των ρόλων, καθώς με τους πιθανούς τρόπους επίλυσης τέτοιων προβλημάτων. Η άσκηση αυτή προάγει την ενσυναίσθηση κι επομένως την κατανόηση όλων των ρόλων που υφίστανται σε ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού και προβληματίστηκαν σχετικά με τις σκέψεις που πιθανόν κάνουν και τα συναισθήματα που βιώνουν.

kentro prolipsis

Το όλο εγχείρημα προκάλεσε πλούσια συναισθήματα στους ίδιους τους συμμετέχοντες, ενεργοποιώντας έτσι μια πιο μακροπρόθεσμη εσωτερική διεργασία σχετικά με τους προβληματισμούς τους, έως ότου αποκρυσταλλωθούν και στερεωθούν οι απόψεις τους – μια συνηθισμένη διαδικασία άλλωστε κατά την πορεία προς την ενηλικίωση.

Η «χαρά» και ο «ενθουσιασμός» ήταν τα κυρίαρχα συναισθήματα μετά τις παρεμβάσεις των ειδικών στελεχών του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου σε ομάδες – τμήματα του Σχολείου μας. Τα πολυάριθμα θετικά συναισθήματα οφείλονται στο εξαιρετικό κλίμα που επιμελήθηκαν οι κυρίες Τσελίδου Θεανώ, Κοινωνική Λειτουργός – Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου και συντονίστρια των δράσεων, Ελένη Καρυπίδου, Ψυχολόγος, Στέλεχος ΕΣΠΑ και Τάνια Μαϊκούση, Κοινωνικός Επιστήμονας, Στέλεχος ΕΣΠΑ. Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι δύο πρώτες τυγχάνει να έχουν φοιτήσει στο 5ο Γυμνάσιο, στο οποίο επιστρέφουν πια να προσφέρουν στα παιδιά που κάθονται σήμερα στα ίδια θρανία τις πολύτιμες γνώσεις και την εμπειρία που κατέκτησαν στο μεσοδιάστημα και μάλιστα με πολλή αγάπη και ενδιαφέρον!

Οι μαθητές και μαθήτριές μας περιγράφουν σε μία σύντομη φόρμα αποτίμησης της δράσης, την οποία συμπλήρωσαν μετά την ολοκλήρωση των βιωματικών εργαστηρίων, πως ένιωσαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Το ζήτημα των συναισθημάτων παίζει καθοριστικό ρόλο σε κάθε είδους βιώματα, όπως επίσης στη διαδικασία μάθησης. Ως εκ τούτου τα τοποθετούμε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας.

kentro prolipsis.b

Οι περιγραφές των παιδιών συνεχίζουν ως εξής: «ενδιαφέρον, ευχαρίστηση, ικανοποίηση, αγάπη, απόλαυση, ανυπομονησία, αισιοδοξία», «Ένιωσα μεγάλη άνεση, οικειότητα, εμπιστοσύνη» – προφανώς αναφέρονται στην ατμόσφαιρα που φρόντισαν να δημιουργήσουν οι ειδικοί κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου! Δεν μας εκπλήσσει, διότι με θαυμασμό – μικροί και μεγάλοι – διαπιστώσαμε, με πόση συγκέντρωση και αφοσίωση εργάζονται, ενώ με μεγάλη έκπληξη παρατηρήσαμε πως η συντονίστρια κατορθώνει μέσα στα πρώτα κιόλας λεπτά να γνωρίσει τα παιδιά με το όνομά τους! Προφανώς, χάρη στην ιδιαίτερη προσέγγιση που εφαρμόζεται, προκλήθηκε ο «σεβασμός» και η «πειθαρχία» των μαθητών, περιγράφουν ότι βίωσαν την αίσθηση του «συντονισμού». Αναφέρονται επίσης στην «έκπληξη», την «αγωνία» αλλά και την «ανακούφιση» και το «γέλιο από χαρά», σημειώνουν ότι τους κινήθηκε έντονα η «περιέργεια», τους δόθηκε τροφή για «σκέψη». Ένιωσαν «συμπόνια» - λογικά για τα παιδιά θύματα που υποφέρουν λόγω της σκληρής συμπεριφοράς των θυτών, ίσως και της αδιαφορίας των παρατηρητών. Έγινε λόγος και για «δέσιμο», μία από τις πρωταρχικές επιδιώξεις των δράσεών μας! Και επειδή όλα τα συναισθήματα είναι απαραίτητα και αποδεκτά, τη θέση τους βρήκαν μεταξύ όλων και το «άγχος» και η «λύπη» - που είναι απόλυτα φυσιολογικό, όταν πρόκειται για τόσο ευαίσθητα θέματα.

Οι εργασίες που προέκυψαν από τις δράσεις στα τμήματα Α1, Α2, Α3 και Β1 έχουν ενσωματωθεί σε ένα θέμα με περισσότερες δουλειές των παιδιών του σχολείου μας και μπορείτε να τις απολαύσετε εδώ .

Ευχαριστούμε θερμά τον Επιστημονικό Υπεύθυνο του Κέντρου Πρόληψης, κ. Βραχιώλια, και όλα τα στελέχη του, για την πολύτιμη προσφορά τους για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας!

Επικοινωνία

Map Γεωργ. Καρτάλη 10, 68132, Αλεξανδρούπολη

phone 2551031447

fax 2551080411

email mail@5gym-alexandr.evr.sch.gr

Email
Θέμα
Μήνυμα
Πόσο κάνει 2+5;

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

           www

Χρήσιμες Ιστοσελίδες Εκπαιδευτικού Ενδιαφέροντος

Προτείνουμε τις παρακάτω ιστοσελίδες εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος:

Διαβάστε περισσότερα

Χρήσιμες Ιστοσελίδες Τοπικού Ενδιαφέροντος

Προτείνουμε τις παρακάτω ιστοσελίδες τοπικού ενδιαφέροντος:

Διαβάστε περισσότερα

Η τοποθεσία του σχολείου μας...