«ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ – ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ» ΕΝΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ!
«Όλοι ίσοι – όλοι διαφορετικοί» ένα διαχρονικό μήνυμα!
Στο πλαίσιο της ψυχοεκπαίδευσης, που επιχειρείται μεταξύ άλλων με παρεμβάσεις ειδικών επιστημόνων, υλοποιήθηκε το Δεκέμβριο ‘22 βιωματική παιδαγωγικό-κοινωνική παρέμβαση στο τμήμα Γ1. Τη δράση σχεδίασαν και επιμελήθηκαν η Ψυχολόγος, κ. Γιαννακίδου, και η Κοινωνική Λειτουργός, κ. Τουρναβίτη, που ανήκουν στην Ε.Δ.Υ. του σχολείου μας, μετά από πρόταση της Συμβούλου Σχολικής Ζωής, κ. Παπαδοπούλου, με πρόθεση την άρτια αξιοποίηση των ειδικών προς όφελος της σχολικής κοινότητας.
Στο σημείο αυτό να τονίσουμε το ιδιαίτερο πλεονέκτημα της συμβολής τους στο συνολικό έργο και την κουλτούρα του Γυμνασίου μας. Κάθε Πέμπτη οι κυρίες Τουρναβίτη και Γιαννακίδου παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές/τριες, που επιθυμούν τη συμβουλευτική ή ψυχολογική καθοδήγηση και στήριξη, καθώς διατίθενται και για Συμβουλευτική Γονέων. Καλό θα ήταν ο θεσμός να εδραιωθεί σε ευρύτερο πλαίσιο και να λειτουργεί στο άμεσο μέλλον, καλύπτοντας το πλήρες πρόγραμμα λειτουργίας του σχολείου, δηλαδή πέντε ημέρες την εβδομάδα, ειδικά σε πολυπληθή σχολεία, όπως είναι το δικό μας.
Η βιωματική παρέμβαση επικεντρώθηκε στην αποδοχή και τον σεβασμό της διαφορετικότητας. Η ομάδα με βιωματικούς τρόπους και με συζήτηση, τόσο κατά ομάδες, όσο και στην ολομέλεια, αναζήτησε, ανέλυσε και εκτίμησε τα κοινά και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των μελών της – μια διαδικασία, η οποία μπορεί να επιφέρει καταπληκτικές ανακαλύψεις και να προκαλέσει εξαιρετικούς μηχανισμούς εξοικείωσης, αλλά και σύνδεσης, άρα ταύτισης μεταξύ των συμμαθητών και συμμαθητριών.
Το θετικό είναι, ότι οι ειδικοί της Ε.Δ.Υ. λειτουργούν ήδη εντός του σχολικού πλαισίου, γεγονός που διευκολύνει μια αποτελεσματική παρέμβαση, από την οποία να επωφελούνται τόσο οι μαθητές/τριες στο σύνολό τους, δηλαδή ως ομάδα, όσο και πιο ειδικά και εξατομικευμένα, για συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Γενικότερα η δράση στόχευε στην καλλιέργεια θετικών στάσεων των μαθητών και μαθητριών μεταξύ τους στην ομάδα – τμήμα, την αναγνώριση των συναισθημάτων τους (επίγνωση και αποδοχή του εαυτού) και των άλλων (ενσυναίσθηση), την ανάπτυξη των κοινωνικών και επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, ώστε να διευκολύνονται στις διαπροσωπικές τους σχέσεις στο παρόν και στο μέλλον.
Αθανασία Παπαδοπούλου