Φιλαναγνωσία-Λ.Ψαραύτη, "Ποτέ, μα ποτέ ξανά"

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Διαβάζοντας παρέα ένα βιβλίο...

Για πρώτη φορά φέτος (σχ. έτος 2016-2017) προτάθηκε από το Υπουργείο Παιδείας να οργανώνονται σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου δραστηριότητες που προωθούν τη φιλαναγνωσία. Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές/τριες μπορούν να διαβάζουν στη διάρκεια του σχολικού έτους ένα ή δύο λογοτεχνικά βιβλία είτε του ίδιου/της ίδιας συγγραφέα είτε του ίδιου θέματος είτε του ίδιου είδους.

Αφού λοιπόν μελετήσαμε αρκετά από τα κείμενα του σχολικού εγχειριδίου των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, αποφασίσαμε -διδάσκουσα και μαθητές των τμημάτων Α4 & Α5- να το αφήσουμε στην άκρη και να εντρυφήσουμε σε ένα ολόκληρο λογοτεχνικό έργο. Ποιο όμως; Μετά από ενδελεχή έρευνα (κυρίως στο http://www.biblionet.gr/, μια υπηρεσία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου) κατατέθηκαν έξι προτάσεις οι οποίες καταβλήθηκε προσπάθεια αφενός να έχουν αποσπάσει θετικές κριτικές ή βραβεία, κι αφετέρου ν' ανταποκρίνονται στις αναγνωστικές προτιμήσεις των εφήβων - αναγνωστών. Ιδού λοιπόν οι φιναλίστ και ο τελικός νικητής:

Το βιβλίο της Λίτσας Ψαραύτη, "Ποτέ, μα ποτέ ξανά" συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό ψήφων και επικράτησε των άλλων. Γρήγορα, μετά από σχετική παραγγελία, έφτασε στα χέρια μας. Το φυλλομετρήσαμε, παρατηρήσαμε κάποια εκδοτικά στοιχεία που αναγράφονται σ' όλα τα βιβλία αλλά συνήθως δεν τους δίνουμε σημασία, θέσαμε κάποιους κανόνες ανάγνωσης (π.χ. ότι θα σταματάμε σε ορισμένα σημεία για να ελέγχουμε ότι όλοι έχουν κατανοήσει όσα διαβάζουμε, ότι όποιος ολοκληρώσει μόνος του την ανάγνωση στο σπίτι θα πάρει όρκο σιωπής και δεν θα αποκαλύψει τίποτα στους άλλους κτλ.) και ξεκινήσαμε να διαβάζουμε παρέα το βιβλίο.

Όλοι μας απολαμβάναμε την ανάγνωση, κάποιοι μάλιστα αντιδρούσαν αυθόρμητα σε διάφορα σημεία του βιβλίου κι όλοι αγωνιούσαμε να μάθουμε την εξέλιξη. Γύρω στις έξι διδακτικές ώρες χρειάστηκαν μέχρι να πέσουν οι τίτλοι τέλους. Εντωμεταξύ, πλάι στο βιβλίο πήρε θέση ένα φυλλάδιο εργασίας που σκοπό είχε να ελέγξει την κατανόηση του βιβλίου, να ασκήσει την κριτική σκέψη και να δώσει έναυσμα στη δημιουργικότητα που κρύβει ο καθένας μέσα του.(Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντική για την κατασκευή του φυλλαδίου ήταν η συμβολή της συναδέλφου Αλεξάνδρας Γερακίνη μέσω του ιστότοπού της http://alexgger.blogspot.gr/)

Αφού λοιπόν αποτιμήσαμε συνολικά το βιβλίο, παρουσιάστηκαν στην τάξη οι εργασίες των μαθητών.

Επόμενο »

 

 

Επικοινωνία

Map Γεωργ. Καρτάλη 10, 68132, Αλεξανδρούπολη

phone 2551031447

fax 2551080411

email mail@5gym-alexandr.evr.sch.gr

Email
Θέμα
Μήνυμα
Πόσο κάνει 2+5;

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

           www

Χρήσιμες Ιστοσελίδες Εκπαιδευτικού Ενδιαφέροντος

Προτείνουμε τις παρακάτω ιστοσελίδες εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος:

Διαβάστε περισσότερα

Χρήσιμες Ιστοσελίδες Τοπικού Ενδιαφέροντος

Προτείνουμε τις παρακάτω ιστοσελίδες τοπικού ενδιαφέροντος:

Διαβάστε περισσότερα

Η τοποθεσία του σχολείου μας...