ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Σαν της γιαγιάς τα παραμύθια ...
Ο στόχος του παραμυθιού στο σχολείο είναι πολλαπλός. Είναι γλωσσικός, γνωστικός, δημιουργικός.
Τα παιδιά μπορούν μέσω της δημιουργικής γραφής να ασκηθούν στην παραγωγή γραπτού λόγου, να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Είναι συναισθηματικός, γιατί με το παραμύθι καλλιεργείται η ενσυναίσθηση και η συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών, τα οποία εκφράζουν σκέψεις και συναισθήματα, βαθύτατες ανησυχίες, φόβους, και επιθυμίες. Είναι ηθικός γιατί αποκτούν μια εσωτερική ποιότητα ως άτομα, αφού προβάλλονται αξίες όπως η αγάπη, η αλληλεγγύη, η συμπαράσταση, η κατανόηση, η αλληλοβοήθεια. Μπορεί τα παραμύθια να μας ταξιδεύουν σε κόσμους μαγικούς με πρίγκιπες, βασιλοπούλες και μάγισσες είναι όμως ένας έξυπνος τρόπος για να πεις την αλήθεια.
Γνωρίζοντας το πόσο σημαντικό είναι το παραμύθι στην εκπαιδευτική διαδικασία ,στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, οι μαθητές του Α1 χρησιμοποιώντας το μαγικό ραβδί- μολύβι τους δημιούργησαν τα δικά τους παραμύθια.
Και επειδή ο ρόλος του παραμυθιού είναι και ψυχαγωγικός και εμείς περάσαμε ωραία δημιουργώντας παραμύθια, σας λέμε : «Κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη. Δώστε κλότσο να γυρίσει παραμύθι ν’ αρχινήσει.»
Καλή ανάγνωση!!
Οι μαθητές του Α1 και η υπεύθυνη καθηγήτρια Μαρκοπούλου Μελπομένη